Вівторок, 18.02.2020, 16:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Житомирських істориків

Вхід до нас
Поділ на категорії
Чат істориків
Ваші думки
Чого сайту не вистачає?

Всього відповідей: 10

Каталог статей

Головна » Статті » Історичні документи

ЗАКОНИ ПРО ТИМЧАСОВИЙ ДЕРЖАВНИЙ УСТРІЙ УКРАЇНИ
 ЗАКОНИ ПРО ТИМЧАСОВИЙ

ДЕРЖАВНИЙ УСТРІЙ УКРАЇНИ

ПРО ГЕТЬМАНСЬКУ ВЛАДУ


1. Влада управління належить виключно до Гетьмана України в межах
вciєї Української Держави.

2. Гетьман стверджуе закони і без його санкцій ніякий закон не може
мати сили.

3. Гетьман призначае Отамана Ради Mіністрів. Отаман Міністрів
складає Кабінет i представляе його в повному складі на затвердження
Гетьмана. Гетьман затверджуе i скасовує Кабінет у повному його складі.
Гетьман приймає i звільняє інших урядових осіб в paзi для останніх не
обгрунтовано законом іншого порядку призначення i звiльнення.

4. Гетьман е вищий керівничий вcix зносин Української Держави з закордонними.

5. Гетьман є Верховний Воєвода Української Армії i Фльоти.

6. Гетьман оголошує області на військовому, осадному aбo виключному положенні.

7. Гетьманові належить помилування засуджених, полегчення кари і
загальне прощення зроблених злочинних подій з скасуванням проти них
переслідування i висвободження їх від суду i кари, а також складання
казенних взимок i даровання милости в особистих випадках, коли цим не
порушуються чиї охоронені законом інтереси i громадянські права.

8. Накази i розпорядження Гетьмана закріплюються Міністром або
відповідним йому Miнicтpoм.

ПРО ВІРУ

9. Первенствуюча в Українській Державі вipa є християнська, православна.

10. Bci не належні до православной віри Громадяни Української Держави,
а також вci мешканці на території України користуються кожний повсемістно
свобідним відравленням їх вірі i богослуженням по обряду оної.

ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ
УКРАЇНСЬКИХ КОЗАКIВ І ГРОМАДЯН

11. Умови придбання прав Українського козацтва i громадянства, рівно їx
згублення визначаються законом.

12. Захист вітчизни є святий обов'язок кожного козака і громадянина
Української Держави.

13. Українські козаки i громадяне повинні платити установлені законом
податки і пошлини, а також відбувати повинності згідно з постановленням закону.

14. Ніхто не може підлягати переслідуванню за злочинні вчинки тільки як
в черзі, законом визначеній.

15. Ніхто не може бути затриманий під сторожою, крім як в випадках,
законом визначених.

16. Hixтo не може бути судимий i покаран, кpiм як за злочинні вчинки,
передбачені існуючими в час їх здійснення законами.

17. Оселя кожного неторкана. Робити обшукування i виїмку в будинку

без згоди його господаря можливе не інакше, як в випадках i порядку,
законом визначених.

18. Кожнии українськии козак і громадянин мае право вільно вибирати
місце мешкання і працю, придбати і відчужити майно і без заборони виїзжати
за кордон Української Держави.

19. Власність є неторкана. Примусове відчуження нерухомого майна,

коли це необхідне для якої-небудь державної чи громадської користі,

можливо не інакше, як за відповідну платню.

20. Українські козаки i громадяни мають право робити зібрання в метах,
не шкідливих законом, мирно і без зброї.

21. Кожний може в межах, установлених законом, висловлюватися i

писати свої думки, а рівно розповсюджувати їx шляхом друку або іншими
засобами.

22. Українські козаки i громадяне мають право гуртувати громади i

спілки в метах, не противних законам.



ПРО ЗАКОНИ



23. Українська Держава керується на твердих основах законів, виданих в
установленій черзі.

24. Сила закону без виключення обов'язкова для всіх українських

підданих i чужинців, в Українській державі перебуваючих.

25. Закон особисто видан для якої-небудь области чи частини населення,
новим загальним законом не відсувається, коли в ньому такої відміни не
постановлено.

26. Закони обнародуються для загального освідомлення в утвореному порядку
i перш обнародування до діла не прикладаються.

27. Після обнародування законові надається обов'язкова сила з часу,

призначеного для того в самому законі. В самому виданому законі може бути
показане на вживання його, до обнародування, до виконання по телеграфу
або через навмисних посланців.

28. Закон не може бути скасований інакше, як тілько силою закону.

Через те, поки новим законом остаточно не відмінено закон існуючии, він
заховує повну його силу.

29. Ніхто не може відмовлятись незнанням закону, коли його було обнародувано
існующим порядком.

30. Закони розробляються в кожному Miнicтepcтвi по належности i

передаються на загальне обміркування Ради Міністрів.

31. По ухвалі Радою Miнicтpiв внесених законопроектів вони передаються на
ствердження Гетьманові.

32. Закони, які торкаються деяких відомств, передаються в Раду

Міністрів після обговорення їx заінтересованими Міністерствами.

33. Miнicтpaм дається можливість видавати розпорядження в розвитку і
поясненню законів, при чому вcі такі розпорядження підлягають попередній
ухвалі Радою Міністрів.



ПРО РАДУ МІНІСТРІВ І ПРО МIНIСТРIВ



34. Напрямок i об'єднання npaці окремих відомств по предметах як законодавства,
так і вищого державного управління накладається на Раду Міністрів.

35. Керування справами Ради Miнicтpiв накладається на Генерального

Секретаря i на підлягаючу йому Державну Генеральну Канцелярію.

36. Отаман-Міністр i Miнicтpи відповідають перед Гетьманом за загальний
хід державного управління. Кожний з них окремо відповідае за свою діяльність
і розпорядження.

37. За преступні по посаді вчинки Отаман-Міністр i Міністри підлягають
громадській і карній відповідальності на основах, в законах визначених.



ПРО ФІНАНСОВУ РАДУ



38. Фінансова Рада є вища народна інституція в справах державного

кредиту i фінансової політики.

39. Фінансова Рада складається з представників i членів, яких призначає
Гетьман. Kpiм того в склад Ради входять на правах членів: Отаман-Miнicтp,
Miнicтp Фінансів i Державний Контролер.

40. На Раду накладаеться:

1) обмірковування часу i умов здійснення державних позичок;

2) обмірковування справ дотичних державного кредиту, а також питань
грошового обороту;


3) попередній, з особистого кожний раз розпорядження Гетьмана, розгляд
справ по фінансовій частині, належачих вирішенню в законодавчім порядку.

41. Обмірковування Ради подаються на погляд Гетьмана.



ПРО ГЕНЕРАЛЬНИЙ СУД



42. Генеральный Суд Української Держави уявляє собою вищого охоронителя
i захисника закону та Вищий Суд України в справах судових та адміністративних.

43. Генеральный Суд оголошує до загальної відомости вci закони i накази
Уряду, слідкуючи за закономірністю їх видання.

44. Порядкуючий Генеральний Суддя та вci Генеральні Судді призначаються
Гетьманом.



Гетьман Bciєї України Павло Скоропадський

Отаман Ради Міністрів М. Устимович

29 квітня 1918 року, м. Київ
Категорія: Історичні документи | Додав: maxys (18.12.2010)
Переглядів: 1373
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Історичний пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка